Tältä sivulta löydät ohjeet tavallisimpiin eteen tuleviin tilanteisiin käytettäessä IJ-sarjan postimaksukonetta. Mikäli et löydä tästä listasta sopivaa ohjetta, lähetä yhteydenottopyyntö tekniseen tukeemme viereisellä lomakkeella.

Usein kysyttyä IJ-sarja

Rahan lataus

Neopost IJ postimaksukoneen rahan lataus

Huonolaatuinen leima

Valitse laitteen menusta kohta väripatruuna ja suorita puhdistustoiminto.

Mitä tarkoittaa latauksen yhteydessä "YHTEYS KATKENNUT"?

Vika voi olla linjassa. Kannattaa kuitenkin kokeilla päivittää laitteen tiedot latausjärjestelmään. Toimi seuraavasti. 1. valitse menu 2. valitse asetukset 3. valitse kirjautuminen 4. valitse osoitteen muutos ja kuittaa ok 5. laitteen sanoessa soita palvelunumeroon kuittaa ok.

Mitä tarkoittaa "EI YHTEYTTÄ"?

Tarkista ensimmäiseksi että puhelinjohto on kiinni. Varmistakaa puhelinlinjan toimivuus.

Mitä tarkoittaa ”KONE LUKITTU” tai ”POISTA LUKITUS”?

Laite ei ole ollut yhteydessä latausjärjestelmään viimeiseen 2 kuukauteen.Kytkekää laite analogiseen puhelinlinjaan. Painakaa postinäppäintä, laite kysyy poista lukitus, kuitatkaa ok. Kone ottaa yhteyden järjestelmään ja lähettää tarvittavat tiedot Itellaan.

Mitä tarkoittaa "PÄIVITÄ STATISTIIKKA"?

Itella Oyj haluaa postitustilastot laitteestanne. Kytkekää laite analogiseen puhelinlinjaan ja tehkää lataus 0 summalla, eli painakaa postinäppäintä ja kuitatkaa ok.

Mitä tarkoittaa "TARKISTUSAIKA, TEE LATAUS"?

Itella Oyj haluaa postitustilastot laitteestanne. Kytkekää laite analogiseen puhelinlinjaan ja tehkää lataus 0 summalla, eli painakaa postinäppäintä ja kuitatkaa ok.

Mikä on postinäppäin?

Postinäppäin on postimaksukoneessa oleva harmaa pyöreä painike jossa on ”rahasäkin” kuva.
Tällä näppäimellä ladataan postimaksukoneeseen käyttövaroja sekä päivitetään statistiikkaa.

 

Postinäppäin näyttää tältä:

Postinäppäin ikoni

Mikä on IJ-Sarjan pääkäyttäjän PIN-koodi?

 IJ-Sarjan pääkäyttäjän PIN-koodi on 9430